Termeni şi condiţii
1. Condiții generale de închiriere
1.1. Pentru a putea închiria o mașina, CLIENTUL trebuie să posede permis de conducere național sau internațional, valabil de minim 2 ani si să prezinte documentul de identitate și un card bancar de credit, valabile și emise pe numele lui.
1.2. CLIENTUL este direct răspunzător pentru obținerea si deținerea tuturor documentelor necesare, incluzând, dar fără a se limita la permisul de conducere, din care să reiasă dreptul de a circula pe drumurile publice, atât din Romania, cât și din țările pe care urmeaza să le viziteze/tranziteze cu autoturismul închiriat, TOP WAGEN fiind exonerat de orice raspundere in acest sens.
CLIENTUL isi asumă in mod expres responsabilitatea deplină pentru închirierea unui autovehicul și conducerea acestuia pe teritoriul României declarând expres că are toate documentele necesare in posesia sa, inclusiv un permis de conducere internațional, pentru cazurile în care deținerea unui astfel de permis este obligatorie conform legii.
Cazurile în care legea prevede obligativitatea deținerii unui permis de conducere internațional pentru conducerea unui autovehicul pe teritoriul României (conform art 83 al 2 din OUG 195/2002), sunt: (i) atunci când solicitantul deține permis național eliberat de un stat care nu este membru UE; (ii) atunci când solicitantul deține permis național eliberat de un stat care nu este membru al Convenției de la Viena privind circulația rutieră; sau (iii) atunci cand solicitantul deține permis național eliberat de un stat cu care România nu are încheiat un tratat de recunoaștere reciproca a permiselor auto.
CLIENTUL va obține dreptul de folosintă al autoturismului in baza permisului de conducere național din care sa reiasă data de obținere a dreptului de a conduce.
1.3. Pentru a închiria si a conduce un autoturism în condițiile standard, vârsta minimă obligatorie este de 23 ani. De asemenea, atat șoferul principal cât și șoferii adiționali, obligatoriu trebuie să dețină un permis de conducere valid, cu o vechime de cel puțin 24 luni.
2. Plata / rezervarea autoturismului
2.1. Tarifele sunt stabilite și exprimate în Euro/zi și includ: TVA, asigurare RCA (Asigurarea de răspundere civilă auto), Rovignietă, Asistență Rutieră cu acoperire națională, uleiul și întreținerea Autoturismului, anvelope adecvate, in funcție de anotimp (anvelope adecvate sezonului de iarnă în perioada 01 Noiembrie – 31 Martie și anvelope adecvate sezonului de vară in perioada 01 Aprilie – 31 Octombrie), suport tehnic 24h/24h.
2.2. Tariful nu include: costul carburantilor, taxe de drum, orice amenzi primite pentru încălcarea regulilor de circulație pe drumurile publice si a legislației naționale in vigoare, taxe de trecere a podurilor, taxe de staționare în aeroporturi etc. Plata acestor sume revine in sarcina CLIENTULUI.
2.3. Plata integrală se poate face în avans, prin transfer bancar si prin website-ul www.topwagen.ro sau în momentul semnării Contractului de închiriere prin cărti de debit/credit (VISA, MASTERCARD), în RON (pentru Romania) calculat la cursul de schimb de vânzare al Bancii Transilvania + 1% din ziua efectuării plății.
Politica de anulare a unei rezervări confirmată si platită în avans
O rezervare plătită în avans, prin transfer bancar sau cu un card (VISA, MASTERCARD) pe acest website, se poate anula în următoarele condiții:
a) Dacă data și ora de ridicare a mașinii este mai mare de 24h față de data anulării, se va rambursa în contul clientului întreaga sumă plătită în avans (in maxim 5-7 zile lucratoare), MINUS 20 de euro. Cei 20 de euro reprezintă comisioanele bancare + costurile logistice de închiriere.
b) Dacă data și ora de ridicare a mașinii este mai mică de 24h față de data anulării, suma plătită în avans NU se returnează. Clientul va primi un credit voucher pentru întreaga sumă pe care îl va putea folosi la o viitoare rezervare.
* Dacă CLIENTUL dorește să își anuleze rezervarea și dorește să își păstreze suma plătită în avans pentru o rezervare ulterioară, acest lucru se poate face prin emiterea unui credit voucher.
Toate anulările rezervărilor plătite în avans prin transfer bancar se vor anunța în scris la adresa de e-mail contact@topwagen.ro
2.4. Rezervarea Autoturismului este considerată sigură doar dupa acceptul CLIENTULUI privind oferta de închiriere si după ce CLIENTUL va primi “Confirmarea Rezervarii” si codul unic de rezervare prin e-mail.
2.5. Rezervarea va fi confirmată pentru o clasă/categorie de autoturism și nu pentru un autoturism anume. Top Wagen NU poate garanta o anumită marcă, model, motorizare sau culoare a Autoturismului.
2.6. Dacă la momentul livrării Top Wagen nu are disponibil un autoturism din clasa pentru care a confirmat rezervarea acestuia atunci va livra un autoturism din clasa imediat superioară clasei din care facea parte autoturismul initial rezervat, fără costuri adiționale.
3. Livrare / returnare autoturism
3.1. Autoturismul închiriat va fi predat cu o copie conforma cu originalul a talonului pentru a preveni săvârșirea de infracțiuni.
Top Wagen SRL se angajeaza să pună la dispoziția oricăror instituții ale statului, la cerere, talonul in original, în cel mult 48 ore. 3.2 Autoturismul se livrează în stare bună de funcționare, curat și igienizat, fără defecțiuni și fără avarii ale caroseriei sau interiorului, altele decât cele evidențiate în Fișa de Livrare/Returnare Autoturism.
3.2. CLIENTUL ia la cunoștință și verifică starea Autoturismului înaintea semnării Contractului de Inchiriere, iar orice fel de reclamații privind starea acestuia se vor face obligatoriu la Livrare și vor fi consemnate în Fișa de Livrare/Returnare Autoturism, CLIENTUL fiind direct si integral răspunzător pentru orice daune care nu au fost menționate. Nu se acceptă reclamații/obiecțiuni ulterioare livrării cu privire la starea Autoturismului.
3.3. CLIENTUL se obligă să returneze Autoturismul împreună cu toate documentele, cheile, accesoriile și echipamentele în bună stare (în starea în care le-a preluat), la locul și data convenite în Contractul de Inchiriere.
3.4. La o întârziere mai mare de trei ore față de momentul specificat pentru returnarea Autoturismului în Contractul de Inchiriere, LOCATORUL își rezervă dreptul de a informa Poliția despre furtul Autoturismului, excepție facand cazul în care CLIENTUL notifică TOP WAGEN despre dorința sa de a prelungi perioada de închiriere.
3.5. În cazul returnării Autoturismului in stare excesiv de murdara, pe timp de noapte si/ sau în condiții de vreme nefavorabilă, când identificarea eventualelor daune este imposibilă, verificarea autoturismului se va face în termen de maxim doua zile lucrătoare, după ce LOCATORUL a avut la dispoziție toate condițiile pentru a inspecta Autoturismul. Clientul își asumă responsabilitatea pentru eventualele daune produse pe perioada de locațiune pană ce Fișa de returnare este emisă.
3.6. Livrarea și returnarea mașinii se vor efectua în timpul programului de lucru TOP WAGEN (00:00 – 23:59). Returnarea Autoturismului intr-un alt oraș decât cel din care a fost livrat este posibilă doar cu acordul in scris al TOP WAGEN și în funcție de disponibilitatea de dislocare. Pentru acest serviciu se aplică o taxă de dislocare numită “One Way Rent” în funcție de orașul in care se dorește a se realiza Returnarea mașinii. Tarifele pe fiecare segment al acestui serviciu sunt prezentate mai jos:
- Bacău: 40€
- Botosani: 30€
- Piaţra Neamţ: 33€
- Paşcani: 20€
- Suceava: 40€
- Vaslui: 25€
3.7. In cazul in care Vehiculul prezinta daune la returnare este obligatoriu sa prezentați următoarele documente:
- constatare amiabila întocmită pe loc sau un proces verbal eliberat de Poliție și autorizație de reparație (în caz de accident sau dauna cu terț identificat, fie că sunteți responsabil sau nu);
- copie a permisului de conducere;
- copie ale actelor de identitate;
- copie a asigurării RCA;
- copie a talonului auto al terței părți implicate.
In caz contrar, asigurările complementare și serviciile suplimentare de protecție, eventual încheiate, sunt inaplicabile si veți răspunde pentru toate prejudiciile care vă sunt imputabile, in special cele suferite de Vehicul, in limita valorii de piata a Vehiculului, la care se adaugă cheltuielile și costurile legate de transportul si imobilizarea acestuia, dar și despăgubiri ce acoperă prejudiciul cauzat eventual unei terțe parți.
4. Utilizarea autoturismului
4.1. CLIENTUL își asumă răspunderea totală (financiară, civilă și penală) pentru nerespectarea condițiilor stipulate în Contractul de Închiriere.
4.2. CLIENTUL se angajează să conducă Autoturismul respectând toate dispozițiile legale privind conducerea unui autoturism pe drumurile publice și acceptă că Autoturismul nu va fi utilizat:
a) în contravenție cu regulile de trafic, vamale, legale etc;
b) pentru transportul de pasageri sau orice fel de marfă contra unei remunerații sau pentru a împinge sau a remorca orice alt vehicul, remorcă sau alt obiect;
c) în timp ce șoferul Autoturismului este sub influența alcoolului, drogurilor sau oricăror alte substanțe interzise;
d) în orice fel de cursă, test, concurs, în off-road, ca autoturism școală sau la activități vânătorești sau în orice activitate ilegală;
e) pe drumuri semnalizate ca și închise circulației publice, încărcat peste sarcina maximă admisă sau peste numărul maxim de pasageri, specificate în talonul mașinii;
f) în orice fel de activitate ilegală;
g) în zone inundate sau la traversarea unor cursuri de apă;
h) altfel decât conform instrucțiunilor și recomandărilor producătorului Autoturismului pe care CLIENTUL le primește la livrarea acestuia.
4.3. Autoturismul va fi folosit EXCLUSIV pe teritoriul Romaniei!
4.4. Autoturismul nu poate fi condus decât de semnatarul Contractului de Închiriere sau numai de o persoană specificată în Contractul de Închiriere și autorizată de către TOP WAGEN.
4.5. CLIENTUL nu va lăsa în nici un fel de circumstanțe ușile, geamurile, portbagajul sau autoturismul deschis și nu va lăsa în nici un caz cheile sau actele mașinii în Autoturism.
4.6. În caz de defecțiune sau orice alte avarii, reparația mașinii trebuie efectuată de către un service autorizat desemnat de LOCATOR, numai cu cunoștința, acordul și pe baza instrucțiunilor LOCATORULUI.
4.7. CLIENTUL nu poate sub nici o condiție să vândă, închirieze sau să garanteze cu Autoturismul.
4.8. În caz de accident/incident sau defecțiune, CLIENTUL are la dispoziție numărul de telefon pentru Asistență Tehnică NON-STOP 0040 755 156 757 se obligă a informa fără întârziere LOCATORUL, care îl va asista și îi va oferi instrucțiunile necesare.
5. Asigurări / responsabilități
5.1. Autoturismul este asigurat pentru daune cauzate terților pe perioada menționată în Contractul de Închiriere.
Prin semnarea Contractului de Închiriere, CLIENTUL accepta termenele si condițiile de asigurare cu franșiza (Collision Damage Waiver – CDW) cuprinse in Secțiunile 4 și 6 și prin care se reduce, indiferent de partea culpabilă pentru producerea evenimentului asigurat, responsabilitatea financiară a acestuia la o suma minimă obligatorie pentru furtul sau avarierea Autoturismului închiriat. Suma minimă obligatorie reprezinta franșiza de asigurare (excess)/ eveniment rutier care este echivalentul garantiei ce face obiectul Secțiunii 6 de mai jos.
5.2. Asigurarea personală a CLIENTULUI, a pasagerilor, a bagajelor sau a oricăror bunuri nu face obiectul Contractului de Închiriere si nici nu este acoperita de asigurarea Autoturismului. LOCATORUL nu răspunde de niciun prejudiciu sau deteriorare ale celor de mai sus.
5.3. În cazul în care, ca urmare a utilizării Autoturismului, se ridică pretenții față de LOCATOR, CLIENTUL îl va exonera pe LOCATOR de orice răspundere. LOCATORUL nu este răspunzător pentru nici un fel de prejudicii sau pierderi ale CLIENTULUI și de nici un fel de prejudicii sau daune produse din culpa CLIENTULUI.
5.4. În caz de accident, furt total sau parțial ori distrugere a Autoturismului în perioada în care mașina se afla in folosinta CLIENTULUI (indiferent daca evenimentul se produce din vina, exclusiva sau comună, a clientului sau nu), fapta confirmată de către autoritațile abilitate, CLIENTUL răspunde cu suma reținută cu titlu de Garanție, cu excepția cazurilor în care daunele provocate in caz de accident, furt total sau parțial ori distrugere nu sunt acoperite de polițele de asigurare, fiind expres excluse si menționate ca atare în cuprinsul Contractului de Închiriere.
5.5. Garanția nu va fi returnată, sau va fi restituită numai parțial în cazurile expres prevăzute de art. 6.4 si 4.6 din Contractul de Închiriere.
5.6. Garanția se poate constitui ca o franșiză la asigurare pentru situațiile in care se produc riscuri asigurate din culpa CLIENTULUI. CLIENTUL este pe deplin responsabil și trebuie să plătească toate daunele, costurile și/sau pierderile dacă șoferul se află sub influența alcoolului sau al drogurilor, dacă nu s-a respectat oricare din condițiile prezentului Contract, precum și în cazul în care nu prezintă documentele necesare eliberate de Poliție (în caz de furt, accident sau orice alt incident).
5.7. În caz de infracțiune, CLIENTUL este responsabil civil, penal și financiar. În caz de furt, dacă CLIENTUL nu predă cheile și actele Autoturismului, precum și dovada furtului (procesul-verbal) eliberat de Poliție, CLIENTUL este responsabil în totalitate: financiar, civil și penal, toate asigurarile pierzandu-si valabilitatea in aceasta situatie.
5.8. În cazul nereturnării Autoturismului la data, ora și în locația prevăzute în Contract, a folosirii Autoturismului peste termenul de închiriere fără o aprobare prealabilă scrisă în acest sens de la LOCATOR, CLIENTUL își asumă responsabilitatea totală (financiară, civilă și penală), obligându-se să plătească închirierea Autoturismului până la data recuperării sau returnării acestuia, să achite toate cheltuielile LOCATORULUI pentru recuperarea Autoturismului și o taxă de administrare de 1500 eur. Această faptă a CLIENTULUI constituie infracțiune și se sancționează conform legislației în vigoare. După momentul prevăzut în prezentul Contract pentru returnarea Vehiculului plus o oră, nicio asigurare nu mai este valabilă.
5.9. Nerespectarea obligațiilor menționate în paragraful de mai sus duce la încetarea efectului asigurărilor, iar răspunderea pentru daunele provocate revine în totalitate CLIENTULUI, inclusiv venitul nerealizat pe perioadă imobilizării Autoturismului închiriat.
TOP WAGEN nu va raspunde decat pentru faptele ilicite savarsite cu vinovatie prin exercitarea serviciului pus la dispozitia CLIENTULUI, exceptand situatiile in care paguba a fost provocata de CLIENT, cu intentie sau din culpa grava,cand paguba a fost cauzata de starea de sanatate a CLIENTULUI sau fapta unui tert.
Prejudiciile cauzate de simpla imprudenta sau neglijenta vor exonera TOP WAGEN de raspundere in cea mai mare masura posibila, iar CLIENTUL intelege sa fie exclusiv raspunzator pentru prejudiciile cauzate direct sau indirect, partial sau total de comportamentul sau, renuntand a solicita orice fel de despagubiri de la TOP WAGEN.
6. Garanţia / Serviciul “Risc 0”
6.1. La întocmirea Contractului de Închiriere, CLIENTUL trebuie să blocheze o Garanție pe un card de credit pe numele său cu o valoare cuprinsă între 500€ și 1.500€.
6.2. Suma blocată cu titlu de Garanție se stabilește în funcție de clasa (categoria) autoturismului rezervat, evidențiată în Voucherul (Confirmarea) de Rezervare și în Contractul de Închiriere, CLIENTUL cunoscând valoarea Garanției anterior incheierii Contractului de Închiriere.
6.3. Garanția îi va fi returnată integral CLIENTULUI, dacă:
a) Autoturismul este returnat fără avarii, altele decât cele evidențiate în Fișa de Livrare/Returnare Autoturism, la secțiunea “Livrare”;
b) Autoturismul nu este returnat excesiv de murdar (detalii în art. 8.3);
c) Autoturismul a fost returnat cu aceeași cantitate de combustibil cu care a fost livrată, evidențiată în Contractul de Închiriere sau în Fișa de Livrare/Returnare Autoturism;
d) Accesoriile (ex. GPS, scaun copil, lanturi de zapada, etc) predate împreună cu Autoturismul în momentul livrării, să fie returnate în stare de funcționare, fără avarii sau defecte, altele decât cele evidențiate în Fișa de Livrare/Returnare Autoturism la secțiunea “Livrare”;
6.4. Întreaga sumă reprezentând Garanția sau o parte din aceasta nu va fi returnată în cazul în care:
a) Autoturismul prezintă defecțiuni sau avarii: zgârieturi sau deteriorări ale vopselei, caroseriei sau interiorului (tapițerie, bord etc.), jante îndoite, fisurate sau zgariate, cauciucuri defecte , toate crapaturile si zgarieturile de pe parbriz sau alte tipuri de sticla (faruri, oglinzi, lampi din spate), piese lipsa sau rupte sau orice alte avarii și defecte,altele decât cele evidențiate în Fișa de Livrare/Returnare Autoturism, la secțiunea “Livrare”. Cuantificarea daunelor se va realiza prin raportare la serviciul international on-line EUROTAX, iar TOP WAGEN are obligatia de a pune la dispozitia CLIENTULUI,in format electronic, prin e-mail, la adresa mentionata in cuprinsul prezentului Contract, un extras al raportului EUROTAX, anterior momentului încăsării sumei din garanție. Clientul declară că este de acord cu această metodă împarțială de cuantificare a daunelor.
b) CLIENTUL nu returnează cheile, actele și orice alte accesorii primite odată cu Autoturismul la preluarea acestuia;
c) Returnarea Autoturismului nu se face la ora și locul stabilit între părți (excepție face cazul când CLIENTUL înștiințează LOCATORUL și LOCATORUL își dă acordul scris asupra modificării datei și locului returnării Autoturismului);
d) În momentul returnării Autoturismului, starea tehnică a acestuia nu corespunde cu cea din momentul preluării de către CLIENT sau dacă cutia de viteze sau motorul prezintă avarii datorită utilizării neadecvate fie vizibile si recunoscute de CLIENT, fie constatate prin evaluarea in service autorizat in cel mult 48 de ore lucratoare de la momentul returnarii Autoturismul, CLIENTUL avand dreptul de a fi informat prin e-mail, la adresa de e-mail furnizata in cuprinsul prezentului Contract, despre momentul si locul efectuarii evaluarii, la care are dreptul sa participe;
e) CLIENTUL nu a respectat condițiile de mai sus prezentate sau alte obligații ce îi revin prin semnarea Contractului de Închiriere, in urma carora s-au produs prejudicii Autoturismului;
f) În cazul în care autoturismul închiriat este returnat cu daune, altele decat cele evidențiate in Fișa de Livrare/Returnare Auto, in secțiunea „Livrare”, clientul are obligația să prezinte la returnarea autoturismului Procesul-Verbal Constatator, Anexa 2 (pentru compania de asigurări), precum și Autorizația de Reparație (toate cu semnătura ofițerului de Poliție și ștampila secției de Poliție). În caz contrar, întreaga garanție va fi încasată.
6.5. Serviciul Risc 0 poate fi achiziționat la tariful menționat în Contractul de Închiriere, calculat in funcție de numărul de zile de închiriere și de clasa mașinii rezervate, cu o valoare cuprinsă în intervalul 8 si 100 euro / zi, și reprezintă un angajament opțional al CLIENTULUI prin care acesta:
a) Își reduce reponsabilitatea financiară la 0 în caz de daună din propria vină sau din vina unui autor necunoscut!
b) Beneficiază de Asistență Rutieră non-stop pe teritoriul României.
6.6. Serviciul Risc 0 NU ACOPERĂ situațiile in care CLIENTUL:
a) A condus sub influenţa alcoolului, drogurilor sau oricăror alte substanţe interzise de lege;
b) Nu a oprit Autoturismul IMEDIAT după producerea unui accident/incident provocând daune/avarii suplimentare acestuia;
c) În caz de accident, nu a anunţat organele de Poliţie sau alte organe abilitate și nu a obţinut procesul-verbal de constatare;
d) Nu a anunţat în maxim 4 ore TOP WAGEN despre evenimentul rutier produs şi nu a completat la returnarea Autoturismului declaraţia pe proprie răspundere privind împrejurările producerii accidentului/incidentului;
e) A utilizat Autoturismul în scopuri ilicite/ilegale, cum ar fi contrabanda, transportul ilegal de articole sau bunuri, furtul, etc;
f) A condus Autoturismul cu sarcina depăşită, a folosit Autoturismul pentru împingerea sau remorcarea altor vehicule, remorci sau a altor obiecte sau a transportat persoane peste capacitatea maximă a Autoturismului, contrare certificatului de înmatriculare;
g) A condus Autoturismul pe drumuri nemarcate pe Harta Oficială a României, neasfaltate sau accidentate (forestiere), pe drumuri inchise circulatiei publice, în zone inundate sau la traversarea unor cursuri de apă, rezultând daune/avarii produse Autoturismului închiriat;
h) A utilizat Autoturismul în concursuri, curse sau teste auto rezultând daune/avarii produse Autoturismului închiriat;
i) A utilizat neadecvat (contrar specificațiilor producătorului) sau distructiv Autoturismul, fapt ce a avut drept consecinţă o daună a motorului, a cutiei de viteze, a roţilor,a cauciucurilor sau a spaţiului interior al Autoturismului;
j) În caz de furt al Autoturismului, cand nu predă către TOP WAGEN cheile şi documentele Autoturismului, cand nu preda dovada furtului (procesul-verbal) întocmită de către organele de Poliţie abilitate şi declaraţie pe proprie răspundere cu privire la împrejurările producerii evenimentului;
k) A condus în afara graniţelor şi teritoriului României, fără acordul prealabil scris al LOCATORULUI;
l) A permis, cu voia sau fara voia sa, conducerea Autoturismului de o persoană neautorizată de TOP WAGEN prin Contractul de Închiriere, demonstrat prin Documentele Oficiale întocmite de organele abilitate ca urmare a unui accident/incident;
m) A alimentat Autoturismul cu alt carburant decât cel indicat de producător (notat în certificatul de înmatriculare) si evidentiat pe partea exterioară și interioară a capacului rezervorului, fapt ce atrage după sine obligația CLIENTULUI de a suporta integral costul de tractare, reparație, realimentare corespunzătoare, perioada cât autoturismul este imobilizat în service din cauza daunelor produse și taxa de administrare (reprezentand costuri administrative precum resursa umana, timp, combustibil, taxe si impozite,etc pentru gestionarea si rezolvarea cazului).
În cazul în care CLIENTUL a achiziționat Serviciul Risc 0 și a produs o daună/avarie la Autoturismul inițial inchiriat, la primirea unui autoturism de înlocuire va trebui să achite contravaloarea sau diferenta Serviciului Risc 0, dupa caz, pentru noul autoturism primit, la tariful menționat în Contract, altfel TOP WAGEN va bloca o Garantie standard aferentă clasei (categoriei) Autoturismului rezervat.
7. Accidente / incidente, avarii sau furt
În caz de accident/incident sau furt/tentativa de furt dovedit prin Document Oficial emis de autoritatile competente, CLIENTUL are urmatoarele obligatii, indiferent daca a achizitionat sau nu Serviciul Risk 0:
a) Să nu abandoneze Vehiculul și să respecte legislația privind părăsirea locului accidentului.
b) Să ia toate măsurile posibile pentru limitarea pagubelor.
c) Să informeze fără întârziere Poliția localității în care a avut loc accidentul/incidentul pentru a constata accidentul/incidentului și pentru a executa procedurile legale.
d) Să informeze LOCATORUL despre orice accident/incident, incendiu, Furt sau tentativa de furt chiar daca paguba este doar partiala, la numarul de asistenta NON-stop disponibil 0040 755 156 757 in termen de 4 ore de la producerea accidentului/incidentului.
e) Întocmirea documentului de constatare amiabilă sau obținerea procesului verbal de constatare de la Poliție, Anexa 2 (pentru societatea de asigurări), precum și Autorizația de reparație (toate semnate de polițistul care a întocmit procesul-verbal de constatare și ștampila secției de Poliție).
f) Să predea LOCATORULUI cheile și documentele vehiculului precum și documentele menționate mai sus (punctul e). e).
g) Să predea reprezentantilor TOP WAGEN la returnarea Autovehiculului Declarația de accident/incident (disponibilă în torpedoul Autovehiculului) completată conform realitatii cu privire la imprejurarile in care a avut loc incidentul cu Autovehiculul închiriat a avut loc.
8. Taxe / penalități
8.1. Prima oră de întârziere față de ora returnării este gratuită. Întarzierea cu mai mult de 1 oră se sancționeaza cu echivalentul unei noi zile de închiriere, plus echivalentul serviciilor adiționale, la tarifele stipulate în Contractul de închiriere.
8.2. Garanția se poate constitui ca o franșiză la asigurare, pentru situațiile în care se produc riscurile asigurate, numai în cazurile în care vina incidentului aparține CLIENTULUI și/sau sunt provocate de autori necunoscuți, excepție făcând situația în care CLIENTUL plătește Serviciul Risc 0, acesta nemaifiind răspunzător pentru cazurile în care vina daunei/incidentului îi aparține, în condițiile descrise în Capitolul 6 al Contractului de Închiriere.
8.3. Prețul de închiriere și de asemenea Garanția sunt calculate pe baza prețurilor puse la dispoziția CLIENTULUI în Contractul de Închiriere și vor fi plătite în avans la Livrarea Autoturismului. Plata făcută la momentul închirierii nu poate, sub nici o condiție, să fie folosită pentru prelungirea perioadei de închiriere. Dacă CLIENTUL dorește să prelungească perioada de închiriere, trebuie să obțină în avans aprobarea scrisă a LOCATORULUI și să plătească în avans orice prelungire a Contractului de Închiriere. În cazul în care CLIENTUL nu achită factura la data emiterii, acesta va achita penalități de 0, 5% din valoarea facturii pentru fiecare zi de intarziere.
8.4. Dacă Autoturismul se returnează înainte de expirarea perioadei de închiriere, sumele plătite în avans nu se returnează. Pentru ca apreciem clientii nostri, in acest caz se va emite un voucher echivalent cu valoarea neutilizata ce va putea fi folosit oricand la oricare dintre agentiile TOP WAGEN din Romania.
8.5. Taxele de parcare, taxele de drum, amenzile sau orice alte taxe sunt suportate în totalitate de catre CLIENT.
8.6. Combustibilul nu este inclus în prețul de închiriere. CLIENTUL va returna Autoturismul cu aceeasi cantitate de combustibil cu care a fost livrat, evidențiată în Fișa de Livrare/Returnare Autoturism, în caz contrar va achita contravaloarea combustibilului lipsa plus o taxa fixă de realimentare in valoare de 15 €.
8.7. Returnarea Autoturismului în stare excesiv de murdară se taxează cu 50€. Notiunea „excesiv de murdar” reprezintă situația în care Autoturismul necesită curățirea în detaliu a interiorului acestuia, adică mai mult decât procedura obișnuită de spălare. Exemple: tapițerie pătată, urme de noroi pe bord, scaune sau banchetă, resturi perisabile lăsate prin Autoturism, altundeva decât într-o pungă menajeră, etc
8.8. FUMATUL ESTE STRICT INTERZIS în toate autoturismele închiriate de la TOP WAGEN. În cazul în care Autoturismul este returnat cu dovezi că s-a fumat în interiorul acestuia, CLIENTUL va achita o penalizare in valoare de 124 Euro către TOP WAGEN.
În cazul în care Autoturismul a luat foc sau prezintă arsuri chiar și parțiale în interior din cauza fumatului, CLIENTUL este RESPONSABIL în totalitate pentru pagubele produse, chiar dacă a achizitionat Serviciul Risc 0. CLIENTUL va achita toate pagubele produse Autoturismului, evidențiate în devizul de reparație eliberat de un service autorizat, taxa de administrare (reprezentand costurile administrative precum resursa umana, timp, combustibil, taxe si impozite, etc pentru gestionarea si rezolvarea cazului) și perioada de imobilizare. Asigurările Autoturismului NU ACOPERĂ daunele provocate din cauza fumatului!
8.9. Alte taxe sau penalități: Pierderea cheilor = 250 €; Pierderea Documentelor = 200 €; Pierderea accesoriilor = 70 €; Refuzul de a completa Declaratia de accident/incident (inclusiv in cazul achizitionării Serviciului Risc 0) = 150 Euro. In cazul in care Autoturismul nu este returnat in data si locatia stabilită în Contractul de Închiriere, LOCATARUL (CLIENTUL) va suporta în totalitate costurile de recuperare a Autoturismului. La costurile de recuperare se va adauga o taxă penalizatoare in valoare de 1500€; 250 de euro + contravaloarea deplasarii pentru situatia in care masina a fost alimentata cu un alt tip de carburant decat cel indicat pe clapeta rezervorului. Contravaloarea deplasarii este stabilita in functie de locatia unde masina se afla in acel moment.
ACORD DE DEBITARE ULTERIOARĂ A CARDULUI BANCAR
TOP WAGEN își rezervă dreptul de a încasa ulterior de pe cardul bancar al CLIENTULUI: penalități, taxe, daune produse Autoturismului, lipsă de combustibil, amenzi, perioada cât – Autoturismul este imobilizat în service din cauza daunelor produse (se calculează numărul de zile imobilizate inmultit cu tarifele prezentate pe site-ul www.topwagen.ro in tabelul din sectiunea 2.1 PLATA/ REZERVAREA AUTOTURISMULUI ) plus o taxă fixă de administrare în valoare de 85 € (reprezentand costuri administrative precum resursa umana, timp, combustibil, taxe si impozite, etc pentru gestionarea si rezolvarea cazului). Prin semnarea Contractului de Închiriere, CLIENTUL a luat la cunoștință toate termenele și condițiile contractului și își dă acordul ca ulterior TOP WAGEN sa poate încasa de pe cardul bancar al acestuia in termen de 1 an de zile de la semnarea Contractului de Închiriere, toate sumele prevazute in Contractul de Închiriere, insa numai in situatiile in care aceste sume sunt datorate in stricta conformitate cu clauzele contractuale.
9. Jurisdicție / validitate
9.1. Orice litigiu ce apare in derularea Contractului de Închiriere si care nu va putea fi solutionat pe cale amiabila, va fi solutionat de catre instanţele competente.
9.2. CLIENTUL este de acord că acest Contract de Închiriere este guvernat de legile in vigoare din România și orice actiune juridică se va desfășura în România. CLIENTUL este de acord că orice adăugiri sau modificari aduse acestor termene și conditii sunt nule si fără validitate dacă nu sunt convenite în scris și semnate de ambele părți.
10. Cazurile de forță majoră
10.1. Cazurile de forță majoră se notifică de Partea afectată celeilalte Părți în termen de 3 zile lucrătoare de la data producerii lor. Sunt considerate cazuri de forță majoră acele evenimente imprevizibile și insurmontabile, independente de culpa Părții care le invocă, și care fac obligațiile acestei Părți imposibil de executat, precum : calamitățile naturale, starea de război, revoluțiile, embargoul, actele puterii publice, etc. Dovada cazului de forță majoră se face cu certificatul de forță majoră eliberat de catre organele ablilitate.
10.2. Dacă forța majoră durează mai mult de 20 de zile lucrătoare, oricare dintre Părți are dreptul de a cere încetarea Contractului fără ca cealaltă parte să se poată opune, renunțându-se la executarea Contractului de Închiriere în continuare. În acest caz nici una dintre Părți nu are dreptul de a cere despăgubiri, dar are obligația de a-și îndeplini toate obligațiile până la data producerii cazului de forță majoră.
10.3. Prin „caz fortuit” se înțelege o împrejurare care îşi are originea în câmpul de activitate al CLIENTULUI sau o împrejurare de origine externă, care nu are caracter extraordinar şi poate fi prevăzută şi evitată cu diligenţa şi grija de care este în stare omul cel mai capabil.
11. Prelucrarea datelor cu caracter personal
11.1. TOP WAGEN SRL („TOP WAGEN”) va prelucra datele cu caracter personal puse la dispozitie de CLIENT înainte de sau pe parcursul derulării Contractului de Inchiriere, in conformitate cu legislația aplicabilă in domeniul protectiei datelor cu caracter personal.
11.2. Categoriile de date pe care le prelucrăm. Categoriile de date pe care TOP WAGEN le prelucreaza in legatură cu CLIENTUL diferă în funcție de etapa derularii contractului de inchiriere, insă acestea vor include: informații de contact (nume, prenume, adresa de domiciliu, adresa de e-mail, numar telefon), informații de identificare (carte de identitate, pașaport, naționalitate, data nașterii, permis de conducere), informatii privind contul bancar, cardul de credit / de debit deținute.
11.3. Vom prelucra aceste date cu caracter personal transmise de CLIENT in calitate de operator, în scopul incheierii și derulării Contractului, a facturării serviciilor oferite de TOP WAGEN și a plății acestora dar și pentru soluționarea cererilor, reclamațiilor sau pentru îndeplinirea obligațiilor legale ale TOP WAGEN și pentru trimiterea unui chestionar prin email în care TOP WAGEN solicită CLIENTULUI evaluarea serviciilor oferite. Mai multe detalii privind modalitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal puse la dispoziție de CLIENT, a scopurilor aplicabile și a temeiurilor legale pot fi găsite în Politica noastră de Confidențialitate disponibilă pe website-ul nostru www.topwagen.ro
11.4. În calitate de operator, vom lua toate măsurile tehnice de securitate pentru a proteja datele cu caracter personal puse la dispozitie de CLIENT împotriva accesului neautorizat, distrugerii sau pierderii. Menționam insa ca aceste date vor fi puse la dispoziția autorităților publice competente, atunci când acest lucru va fi obligatoriu conform legii.
11.5. CLIENTUL va avea obligația de a se asigura că datele cu caracter personal transmise sunt corecte, actualizate si sunt limitate strict la ceea ce i-a fost solicitat de TOP WAGEN în vederea încheierii și derulării CONTRACTULUI.
11.6. CLIENTUL beneficiază de dreptul de acces, dreptul la portabilitatea datelor, de intervenție asupra datelor pentru rectificarea sau completarea acestora, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale și dreptul de a se adresa justiției. Totodata, in anumite situații, CLIENTUL are dreptul de a se opune prelucrării datelor personale care îl privesc si să solicite ștergerea lor, sau de a solicita restricționarea prelucrarilor.